اولین دیسک سخت دنیا با امکان ذخیره‌سازی 1 ترابایت ساخته شد
 

درست زمانی که تصور می‌کنید دیسک‌های سخت یا همان هارد‌درایوها در حال خارج شدن از دور به نفع دیسک‌های جامد یا SSD‌ها هستند، شرکت سیگیت با محصول جدید خود هیجان و تازگی را به بازار دیسک‌های سخت بازمی‌گرداند. این شرکت سازنده با گذر از موانعی که در راه افزایش فشردگی در هارد‌دیسک‌ها قرار داشتند اولین دیسک سخت 3.5 اینچی را با ظرفیت ذخیره‌سازی 1 ترابایت اطلاعات در هر پلاتر، به دنیا معرفی کرد. به‌این‌ترتیب موفقیت سیگیت در این عرصه راه را برای ساخت دیسک‌های سخت با ظرفیت بالا هموار خواهد کرد.
هر دیسک‌سخت تعدادی پلاتر را در خود جای داده است. از آنجایی‌که پلاتر‌ها از اجزای مکانیکی یک دیسک‌سخت به شمار می‌روند افزایش تعداد آن‌ها امکان بروز خطا را نیز افزایش می‌دهد. به همین منظور شرکت‌های سازنده دیسک‌های سخت تلاش می کنند تا با افزایش چگالی هارد‌ها (تعداد بیت اطلاعات قابل ذخیره‌سازی در هر اینچ مربع از یک پلاتر) تعداد پلاتر‌های به کار رفته در ساخت و در نتیجه احتمال بروز اشکال را کاهش دهند که موفقیت جدید سیگیت پیشرفتی در این عرصه به شمار می‌آید.
با معرفی این فناوری، هارددیسک‌های رومیزی سری GoFlex اولین محصولات سیگیت خواهند بود که در ساخت آنها از این پلاتر‌ها -که دارای چگالی 625گیگابیت در هر اینچ مربع هستند- برای ایجاد ظرفیتی تا 3ترابایت به کار می‌رود. همچنین این شرکت در نظر دارد که گل سرسبد محصولاتش یعنی درایو‌ رومیزی و 3.5 اینچی Barracuda را با ظرفیت 3ترابایت و با استفاده از سه پلاتر تا اواسط سال 2011 وارد بازار کند. خبر خوب این‌که گنجایش ذخیره‌سازی ذکر شده فضای کافی را برای ذخیره هزاران عکس و موسیقی و یا 120 فیلم با کیفیت عالی و 1500 بازی کامپیوتری در اختیار شما قرار می‌دهد. این سری از درایو‌های سیگیت در ظرفیت‌های 1، 1.5 و 2ترابایت نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.
Rocky Pimentel، معاون اجرایی کل بخش فروش و بازاریابی سیگیت، در‌باره این دستاورد می‌گوید: "در دنیای امروز، سازمان‌های کوچک و بزرگ و مصرف کننده‌ها همگی به نوعی به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند که در نوع خود باعث افزایش تقاضا برای ذخیره‌سازی محتوا‌های دیجیتالی شده است. به همین دلیل ما مشتاقانه در جستجوی یافتن را‌ه‌هایی هستیم که بتواند این نیاز مصرف کنندگان به افزایش ظرفیت، سرعت و مدیریت‌پذیری را در دنیای در حال رشد دیجیتالی هموار کند."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان